الجمعة، 29 مايو 2009

صديق


يعني ايه صديق

الاقيك وقت احتياجي اليك
تفهمني وقت الناس كلها مش فاهمة
احساس من قريب
نظرة عين تلقيها عليا من بعيد تعرف انا سعيد واللا حزين
*******
يعني ايه صديق
تتحملني وقت عصبيتي وضيقي
تفرح لفرحي
تحزن لحزني
تشاركني
الصديق شريك
ممكن تكون اب او اخ او زوج او حتي زميل
ممكن تكوني امي او اختي او حد من بعيد
المهم انك صديق
********
يعني ايه صديق
مش مهم انت مين
ومش مهم شكلك ايه
المهم روحك لونها ايه
بيضا صافية بصفاء النور
واللا حجارة صلبة وارض بور
المهم قلبك ايه
حجر صوان وجبل صخور
واللا لبن صافي وعسل بحور
صديق
انت بس صديق
ياااااااااااااه
حتي الرسول الكريم عليه افضل الصلاة واتم التسليم كان له صديق حميم
ومن كتر الصداقة كانت اسمه الصديق
********
هو انا بحكي عنك واللا عن نفسي
مش مهم تكون زيي شبهي علي شكلي
المهم تكون مقدر احساسي
المهم تكون قريب من قلبي
لا
انا اللي قريبة من قلبك
انت بالنسبة لي صديق
انا بقي بالنسبة ليك ايه
حد لما بتحتاجة تلاقيه
طيب وانا
ولما احتاج لك
اعمل ايه
*******
هالقاك امامي بتحط ايدك علي كتفي وقلبك علي قلبي وتقولي مالك
بتاخد بايدي وتقولي قومي صلي ركعتين يخففو همك ويهونو عليكي اللي انتي فيه
واللا تقول انا مليان هموم وانا مالي
******
انا وانت يا صديق انسان
فاهم يعني ايه انسان
لينا كيان
بنحس وننسي ونفتكر احزان
انا وانت يا صديق انسان
كيان من الافراح والاحزان
لو مكنتش شريك لي في افراحي واحزاني وانا كمان
متكنش انت الصديق
متبقاش انت الصديق
******
تحياتي

هناك 4 تعليقات:

أحمد بسام يقول...

أ. سما
كلمات رائعة باسلوب شيق و جذاب
أحمد الله عزوجل ان وفقني الي الاهتداء الي جوهرتك (مدونتك )

نبيلة مسعود يقول...

ربنا يحميك يارب ويبارك فيك
اشكرك جزيلا علي التعليق الرقيق جدا
ويارب اكون دايما عند حسن ظنكم
اه وكل سنة وانت طيب وعقبال ال120 سنة سعادة ورضا من ربنا
ولو انها متاخرة شوية

كراكيب يقول...

برافو برافو برافو

حلوة اووووي يا سما

كلام زي الفل وفي الجووووون

miro el niro kwaniro

نبيلة مسعود يقول...

ميرو النيرو كمانيرو
ربنا يحميك ويبارك فيك
اشكرك علي المرور الطيب