الأحد، 30 أغسطس 2009

انا سعيد الان


السلام عليكم
وحشتوني
بس اقولكم
انا هنا مرتاح قوي
المكان اللي انا فيه مريح
قاعد في مكان مخصوص
وحواليا جيران هاديين
مش فاضيين يبصو علي حد من الجيران ويتكلموا عليه
ولا احقاد ولا حسد
كل واحد قاعد مع نفسه
وفيه شباك في غرفته بيطل علي املاكه هو وبس
تعرفوا
املاك كل واحد هنا مش بيدينا فرصة نشوف املاك غيرنا
بس للاسف مش هاقدر اتكلم معاكم
لان مفيش هنا محمول ولا نت ولا شات ولا حتي جوابات وطوابع بريد
العالم ده مفيش فيه تواصل معاكم
احسن
مش بقولكم مرتاح
بجد والله
بس ايه
شوفتكم امبارح وانا جاي علي هنا
انتو كنتو بتبكوا
ايه ده البكاء ده عليا انا
يا سلااااااااام
دلوقتي بعد ما فارقت الي غير رجعة
دلوقتي بتبكوا
مش عايز من بكائكم حاجة
ايه ده يا امي انت وابي
دموع دي
فاكرين لما كنت بنزل تحت رجلك واقولك بحبك
فاكرة لما قولتلك بحبك يا امي
فاكرة لما جيت من بره البيت وكنت في شغلي اول ماشوفتيني من قبل حتي ما اسلم عملتي ايه
مش حطتيتي ايديك علي راسك كان العار دخل عليكي اهه
مظلوم ياامي
بس خلاص معدش يفيد
فاكر يا ابي لما طلبت منك تساعدني اني الاقي وظيفة بمعارفك وعلاقاتك
فاكر رديت عليا بايه
انت راجل وتقدر تتصرف بنفسك
يا ابويا انا لسه ضعيف وقوتي من قوتك ساعدني
يا ابي الدنيا من غيرك ولا تسوا
بس اقولك ايه خلاص
مفيش وقت للعتاب
انا مبسوط دلوقتي قوي
وانا بعيد عنكم
انا هنا في مكان هادي
ولا دوشة اغاني وتليفزيون
ومسلسلات علي كل شكل ولون
ولا حرب في غزة والعراق
ولا نار في افغانستان
ولا حرايق في الشيشان
انا في مكان هادي وجميل
يارب يكون الجنة
تعرفوا
انا بشوفكم دلوقتي من قلوبكم
زي زمان لما كنت وسطكم
كنت برده بشوفكم من قلوبكم
بس الفرق
اني هنا محدش بيشوف غير بالقلوب
لكن انتو
شايفين ان العواطف ملهاش وجود
شايفين ان اللي بيشوف بقلبه عبيط ومريض
ولازم يتحكم بقبضة من حديد
الله عليكم وانتو بتبكو دلوقتي
بس ياتري بكاكم ده علي فراقي واللا علي انكم مش هاتلاقو حد يتعذب بينكم بعدي
واللا ندم علي انكم كنتو اهم سبب في عذابي واختياري الموت الفجائي
فرحتي دلوقتي احلا
انا سعيد وفرحان قوي هنا
بنام وبصحي علي املاكي وبحريتي
وفرشتي حرير وساتان الله عليها
http://www.youtube.com/watch?v=_m9CC2gsDLg

ليست هناك تعليقات: