الخميس، 12 فبراير 2009

قررت اعمل لنفسي مدونة

قررت اعمل لنفسي مدونة
بناءا علي طلب اصحابي
نسمة كانت دايما تطلب مني اكتب المواقف مع العرسان
انا ليا معاهم قصص وخصوصا عرسان النت
وكمان طلبو مني اكتب المواقف اللي كانت بتحصلي في شغلي والشارع ومع اصحابي وعلي النت
كل يوم عندي حكاية غريبة
ويمكن اكتر من حكاية في اليوم الواحد
يمكن اقدر افيد حد من تجاربي ولو اني شايفاها تافهة وهيفا طبعا مش هيفا وهبي لا المقصود انها لا تشكل شي من حياة البشر
من فترة طويلة وانا بتمني اكون ام بس مش زي ماما ولا خالتي ساسو ولا خالتي سوسو ولا حتي عمتي ولا اي حد من اللي حواليا وقعدت مع نفسي كتير وكنت بتخيل نفسي ام
انا ماما بس ياتري اولادي شكلهم ايه
عجبني قوي انس بن مالك ياااااااه نفسي ابني يكون زيه
دي امه الرميصاء الست الجميلة اللي خافت علي زوجها من الصدمة وانه راجع تعبان بعد الحرب تقوله ان ابنه مات لما سالها الولد بخير قالتله باحسن حال وهي تقصد المعني لانه كان بين الملائكة الطفل مات من شدة الحمي والام راعت سلامة زوجها قدمت له العشا وقضت معاه ليلة زوجية جميلة والصبح ابلغته برحيل الطفل
تصورو الرسول عليه الصلاة والسلام لما الزوج راح يشتكي غضبان له سيدنا محمد فرح وقاله بارك الله لكما في ليلتكما
وربنا رزقه بذرية صالحة
هي دي اللي انا بدور عليها الذرية الصالحة (انس) يعني يؤنسني ورقيه اه رقيه بنت الرسول عليه الصلاة والسلام رقيقة قوي طيبة قوي حكيمة قوي يووووووووه انا بتكلم كتير
يارب نولني
علي فكرة انا بتمني بس يارب الاقي الاب الصالح زوجي الطيب الجميل الحكيم اللي يعنني علي تربية اولادنا اللي ايدي في ايده نبني بيت صح ونمشي سوا في طريق للجنة اللهم ارزقني زوجا صالحا هينا لينا مرفوعا ذكره في السماء والارض ورضني واهلي به عاجلا غير اجل وارزقنا ذرية صالحة هينة لينة عاجلا غير اجل انك قريب سميع مجيب الدعاء

ليست هناك تعليقات: