الاثنين، 12 مارس 2012

في يوم من الايام

في يوم من الايام كنت قاعدة افكر ف حالي واحوال الناس حواليا 
ونمت ولا اذكر كان الوقت ليل او نهار  
شفت المنام شي غريب 
شفت القمر نازل يقعد علي رجلي ويطوف حواليا اقمار صغار 
كان حلم غريب قولت ساعتها انه يمكن من حبي وتاملي للهلال ف بداية الشهر واني كمان بحب اشوف القمر بدر واللا حاجة 
ولما لقيت تفسير الحلم ف كتب التفسير استغربت وضحكت انه دا شي مش هايحصل الا اذا كانت معجزة من رب العالمين 
لا انا بنت وزير ولا امير 
ولا حتي بيعدي علي طريقي شخصية عامة 
المهم انه بعد ايام طويلة لقيت صديق لي علي الانترنت مقيم بالارجنتين بيقولي انه شاف لي منام جميل 
وانه كل اللي طالبه مني اقرا سورة النصر كتير 
سالته ايه المنام 
قالي انه شافني كنت ف حديقة كبيرة جميلة وكان معي اطفال صغار وكنت انا اراعيهم واحمل مصحف بيدي 
وانه ماكان عارفني ( لانه اصلا ماكان شافني قبل سابق) وانه هو كان يمشي بالحديقة واشار له صديقه اللي كان معه ( ودا شخص انا معرفوش) اشار اليا وقاله انت تعرف من هذه؟
قاله لا
قاله هذه نبيلة 
قاله تعالي نسلم عليها 
وذهبا اليا للسلام فادرت وجهي اليهم وطلب مني ان يتكلم معي فرفضت واجبت انه لما يجي زوجي 
فانسحب بهدوء وجاء لي ف اليوم التالي وحكي لي ما راه ف المنام 
مش عارفة ليه حاسة اني عايزة اكتب الكلام دا دلوقتي واني افكر فيه بصوت عالي 
يمكن علشان الاخفاقات اللي انا بمر بيها 
يمكن علشان لحد دلوقتي لسه مجاش زوجي 
يمكن علشان انا حاسة اني ف كابوس كبير 
الله اعلم 
Free Blog Content

ليست هناك تعليقات: