الاثنين، 14 يونيو 2021

ارض ‏الله ‏واسعة

زمان كان فيه ظلم شديد واقع عليا وكنت ولازلت محطمة بسببه 
كل المحيطين كانو نصفين 
أما نصف (معلش)
أو نصف شامت 
نصف المعلشة كان شايف أنه الظلم دا حق الله فيا وأنه انا اللي فاهمة غلط وأنه عادي واصبر واحتسب الاجر 
وبالايات والأحاديث اللي حافظينها كلمات وليس فهم بيحاولوا يقنعوني اني غلط ولما بيلاقوا اني واعية عنهم بيقولوا معلش
النص التاني بقي كان بيتفرج ويحدف عليا سهام احسن تستاهلي محدش قالك تيجي الدنيا دي 
ويروح للظالم يسخنه اكتر ويقوله اللي بقوله مع شوية فلفل وكمون تحابيش يعني
وتمر الايام والشعر يشيب ودولة الظلم جلالة قدرها تزيد نرجسية وتعنت والاقي الآية الكريمة (الم تكن ارض الله واسعة ) 
واهج وارحل بس بردوا الظالم شايف نفسه اني اخدت منه حقه وبعت سهام الظلم لحد عندي 
وارض الله الواسعة بقي طلع فيها ظالم تاني خاااالص نرجسي بردو ... مستنزف طاقة بردو ... قاتل ومصاص دماء ... وبقيت انا ميت بصورة حي 
وبقيت انا مين انا ولا اعرف 

ليست هناك تعليقات: